miércoles, 2 de mayo de 2012

Com son els centres d'educació Infantil?


Quines coses, penses, el diferencien d’una escola 3-6?

Totes les diferencies que podem trobar als centres educatius de primer i segon cicle d’infantil venen donades per les  grans diferencies que existeixen entre els infants d’aquestes edats. La primera i principal diferència entre aquest grup d’infants seria la fisiològica, és a dir: les necessitats fisiològiques i assistencials  que tant es diferencien entre un nen de 10 mesos, un de 2 anys i un altre de 4 anys.

La segona principal diferència seria la cognitiva. Això inclouria: el nivell d’atenció, la memòria, la capacitat d’abstracció, el llenguatge, i el nivell de socialització i les diferents competències que cada infant es capaç d’adquirir entre d’altres.

Desprès de fer aquesta petita introducció, passaré a descriure breument les grans diferències que es poden trobar a simple vista entre les escoletes de primer i segon cicle.

-       Les aules: Es clarament raonable que les aules de nens a partir de tres anys d’edats han de ser més grans que les aules de nadons o de nens menors de tres anys; a més a partir de tres anys els rati d’alumnes per aula i professor és més gran.
-       El mobiliari: cada tram d’edat té unes necessitats diferents i per lo tant també requereix un mobiliari adaptat a les mateixes.
-       Els lavabos: al cicle de 0-3, només hi ha un tram d’edat que requereix urinaris; per això queda clar que els lavabos no seran els mateixos per als infants de 1 que de 3- 4-5 anys. Encara que sí hi haurà certes coses que es mantindran de la mateixa manera.
-       El nombre d’alumnes i els agrupaments: Com he esmentat al primer punt, el nombre d’alumnes per aula i professor varia segons les diferents edats.
Per a infants menors de 1 any la proporció és que per cada educador/a hi pot haver 8 nadons.
Per a nens d’antre 1 i 2 anys pot haver 13 infants per cada educador/a.
Per a les aules d’edats compreses entre 2 i 3 anys el ràtio està en 20 nens per cada educador o educadora.
Per a les aules d’edats compreses entre 3-6 anys és de 25 nens per aula i professor.
-       El nombre d’aules: Això dependrà de lo gran que sigui el centre i del nombre de nens i professors que tingui.
-    El nombre de personal docent a les aules.: Això dependrà de si a les aules reben diferent suport educatiu (psicopedagog, A.L., A.T., etc.)
-       La cuina.
-       El menjador: Dependrà del nombre de nens que dinen al centre, i
-   El Hall de l’entrada: a les escoles de segon cicle i primària, el Hall normalment es compartit per tota l’escola amb lo qual no hi ha un rebedor especial per als infants petits ni per a les famílies. Malgrat això sí trobem escoles que tenen habilitada una entrada particular només per a les famílies i els infants petits, amb el seu Hall diferenciat.
-       El pati: el pati de les escoles grans sol estar dividit en dos àrees, una per als més grans i altre per als nens de segon cicle d’infantil. El pati de les escoletes 0-3 sol ser més gran i sol tenir més material i mòduls de joc que els que disposen a les altres escoles (al menys per la meva experiència a les escoles).
-       La sala de professors: Normalment a les escoletes de 0-3 anys s’empra el despatx de direcció per fer les reunions periòdiques dels professors i les aules dels infants per fer les reunions grupals amb les famílies, la individual es sol fer també a la sala despatx de la directora. A les escoles de segon cicle tenen una sala de professors diferenciada per a les reunions, però he de dir que no tinc idea de quin espai disposen per fer les reunions trimestrals o anuals amb les famílies.
-       La relació amb les famílies: Penso que aquesta relació és molt més propera i íntima a les escoletes de 0-3 anys que a les de segon cicle, ja sigui pel major nombre d’alumnes o per altres raons diverses. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario