Quines coses,
penses, el diferencien d’una escola 3-6?
Totes les diferencies que podem trobar als centres educatius
de primer i segon cicle d’infantil venen donades per les grans diferencies que existeixen entre els
infants d’aquestes edats. La primera i principal diferència entre aquest grup
d’infants seria la fisiològica, és a dir: les necessitats fisiològiques i
assistencials que tant es diferencien
entre un nen de 10 mesos, un de 2 anys i un altre de 4 anys.
La segona principal diferència seria la cognitiva. Això
inclouria: el nivell d’atenció, la memòria, la capacitat d’abstracció, el
llenguatge, i el nivell de socialització i les diferents competències que cada
infant es capaç d’adquirir entre d’altres.
Desprès de fer aquesta petita introducció, passaré a
descriure breument les grans diferències que es poden trobar a simple vista
entre les escoletes de primer i segon cicle.
-
Les aules:
Es clarament raonable que les aules de nens a partir de tres anys d’edats han
de ser més grans que les aules de nadons o de nens menors de tres anys; a més a
partir de tres anys els rati d’alumnes per aula i professor és més gran.
-
El mobiliari:
cada tram d’edat té unes necessitats diferents i per lo tant també requereix un
mobiliari adaptat a les mateixes.
-
Els lavabos:
al cicle de 0-3, només hi ha un tram d’edat que requereix urinaris; per això
queda clar que els lavabos no seran els mateixos per als infants de 1 que de 3-
4-5 anys. Encara que sí hi haurà certes coses que es mantindran de la mateixa
manera.
-
El nombre d’alumnes i els agrupaments:
Com he esmentat al primer punt, el nombre d’alumnes per aula i professor varia
segons les diferents edats.
Per a infants menors de 1 any la proporció és que per cada
educador/a hi pot haver 8 nadons.
Per a nens d’antre 1 i 2 anys pot haver 13 infants per cada
educador/a.
Per a les aules d’edats compreses entre 2 i 3 anys el ràtio
està en 20 nens per cada educador o educadora.
Per a les aules d’edats compreses entre 3-6 anys és de 25
nens per aula i professor.
-
El nombre d’aules:
Això dependrà de lo gran que sigui el centre i del nombre de nens i professors
que tingui.
- El nombre de personal docent a les
aules.: Això dependrà de si a les aules reben
diferent suport educatiu (psicopedagog, A.L., A.T., etc.)
-
La cuina.
-
El menjador:
Dependrà del nombre de nens que dinen al centre, i
- El Hall de l’entrada:
a les escoles de segon cicle i primària, el Hall normalment es compartit per
tota l’escola amb lo qual no hi ha un rebedor especial per als infants petits
ni per a les famílies. Malgrat això sí trobem escoles que tenen habilitada una
entrada particular només per a les famílies i els infants petits, amb el seu
Hall diferenciat.
-
El pati:
el pati de les escoles grans sol estar dividit en dos àrees, una per als més
grans i altre per als nens de segon cicle d’infantil. El pati de les escoletes
0-3 sol ser més gran i sol tenir més material i mòduls de joc que els que
disposen a les altres escoles (al menys per la meva experiència a les escoles).
-
La sala de professors:
Normalment a les escoletes de 0-3 anys s’empra el despatx de direcció per fer
les reunions periòdiques dels professors i les aules dels infants per fer les
reunions grupals amb les famílies, la individual es sol fer també a la sala
despatx de la directora. A les escoles de segon cicle tenen una sala de
professors diferenciada per a les reunions, però he de dir que no tinc idea de
quin espai disposen per fer les reunions trimestrals o anuals amb les famílies.
-
La relació amb les famílies:
Penso que aquesta relació és molt més propera i íntima a les escoletes de 0-3
anys que a les de segon cicle, ja sigui pel major nombre d’alumnes o per altres
raons diverses.
No hay comentarios:
Publicar un comentario