sábado, 5 de mayo de 2012

D.A.F.O. Anàlisi de les fortaleses i oportunitats del centre i aula.


·       Què és un D.a.f.o. i per a que serveix?

És l’anàlisi d’un centre educatiu que es fonamenta en la identificació, d’una banda, de les debilitats (D) i les fortaleses (F) que posseeix i, de l’altra, de les amenaces (A) i les oportunitats (O) que pot plantejar l’entorn. Té com a objectiu ajudar en la tria de les estratègies i les tasques més adequades per elaborar un pla de millora.

Fortaleses del centre

·          Equip ben coordinat i cohesionat. L’equip educatiu estava format per educadores amb molta experiència en el mon educatiu. Algunes d’elles portaven treballant al centre des de que aquest va obrir. Envers això he de dir que tant pot ser una fortalesa com una debilitat, tot dependrà de les actituds de les Mestres i educadores.

·         - Comptaven amb el suport setmanal de personal d’atenció primerenca (EAP).

·         Escola petita à Fomenta un ambient familiar.


·         Potencien l’autonomia dels infants.

·         De vegades es realitzaven activitats que es  heterogènies, adaptades a cada cicle.

·         Bona organització dels espais, molts són multi funcionals i adaptables
·         Implicació de les famílies en la labor educativa del centre. Bona relació entre el personal docent i les famílies.  

·         Ofereixen un bon pla d’acollida.

·         Es veia que tenien una Bona cohesió de grup, i que procuraven treballar en equip.

·         Bones actituds i bones maneres de fer i actuar enfront els infants.

·         Bona acceptació als nouvinguts (el personal de pràctiques), sent amables i oferint-se per ajudar en tot lo possible.

·         Coneixien les característiques dels infants.
·         Implicaven als alumnes en les propostes d’activitats.

·         Sabien fer front a possibles problemes i conflictes que sorgien entre elles i/o amb els nens o les famílies, encara que penso no tenien cap pla d’actuació per com encaminar aquests conflictes i aprendre a reconduir-los per evitar que tornin a passar.

·         Algunes educadores tenien molt en compte les necessitats específiques de cada alumne, en major mesura a aquells amb N.E.E.

·         Desenvolupaven certes activitats cooperatives entre els alumnes.

Oportunitats del centre


        - Centre amb quasi vint anys d’experiència.
       - Suport de la conselleria d’educació.
       -  Suport de l’E.A.P.
       -  Suport d’una psicopedagoga i una logopeda.
       -   A les tardes ofereixen l’espai per crear els jocs en família.

Fortaleses a les aules


    -  Tots els infants de l’aula tenen una molt bona relació amb l’educadora, amb els    companys i amb la resta de companys del centre.
    - Es treballen mitjançant les rutines à afavoreix la seguretat emocional dels nens i dóna opció a actuar amb autonomia.  
         - Adaptació dels espais a les necessitats dels infants.
        - Les educadores fan prendre consciència als infants de les seves accions.
     - Es tracta als nens amb respecte i amor.

Oportunitats a les aules


      - La implicació de les famílies.
·              - L’ajuda de direcció i de la resta de companys de centre.
          -Les aules disposen d’un espai ample i gran, amb molta lluminositat per desenvolupar totes les activitats programades.  



No hay comentarios:

Publicar un comentario