Desprès d’haver fet
una valoració sobre les competències adquirides i de les que em faltarien per
adquirir per arribar a ser una bona professional del món educatiu, faré un
llistat d’aquells possibles objectius que em vull proposar complir, aquells que
penso hauria de treballar-me per aconseguir millorar com a persona i arribar a
ser la mestra que m’agradaria ser.
1. Organitzar les idees per
poder-les posar a la pràctica de manera òptima.
2. Marcar-me un temps per fer les
coses, ser més previsora i actuar segons aquestes previsions i hipòtesi.
3. Establir vincles amb les teories que
sustenten les activitats d’aprenentatge.
4. Establir controls periòdics de
competències i prendre decisions de progressió.
5. Sentir-me més segura amb mi
mateixa i no tenir por a enfrontar-me als possibles conflictes, procurant
trobar la millor via d’acció possible.
6. Atendre les necessitats dels meus
alumnes i el que és més difícil encara, saber identificar-les i actuar amb conseqüència.
7. Aprendre més sobre noves
tecnologies i aprofundir en aquests tipus de coneixement, que tan malament se’m
donen.
8. Cercar vies per a la innovació,
obrir-me a nous projectes de millora i posar-los en pràctica sense por ni
prejudicis.
9. Confeccionar un bon programa per duraa terme durant el curs, que tingui en compte tots els processos a seguir: observació directa, anàlisi i reflexió de les activitats, diversificar tasques segons les necessitats de cada alumne i fer una avaluació en espiral (durant i desprès del procés d'ensenyament-aprenentatge).
9. Confeccionar un bon programa per duraa terme durant el curs, que tingui en compte tots els processos a seguir: observació directa, anàlisi i reflexió de les activitats, diversificar tasques segons les necessitats de cada alumne i fer una avaluació en espiral (durant i desprès del procés d'ensenyament-aprenentatge).
Penso que tots aquests aspectes no son més que meres suposicions
ja que fins el moment que estigui treballant de debò no podré ser conscient
realment de les meves mancances envers la meva tasca docent.
A continuació esmentaré els meus punts més forts i els més dèbils, els quals voldré modelar i millorar per arribar a ser una bona mestra i poder treure tot el meu potencial.
* Sabré captar l’atenció i sabre comunicar-me assertivament amb les famílies dels meus alumnes?
* Sabré extreure recursos pedagògics i canviar-los, si calés fer-ho?
* Sabré documentar?
* Sabré cercar les millors vies d’actuació segons les diferències i necessitats de cada nen de la meva aula?
* Sabré atendre les seves inquietuds i interessos?
* Sabré ajudar-los, guiar-los i orientar-los cap a l’autoaprenentatge?
* Sabré programar i modelar les activitats, orientant-les cap als interessos dels nens?
* Sabré col·laborar i demanar ajuda i donar-la quan calgui?
* Seré capaç d’abandonar els meus ideals i creences si veig que és lo millor per als nanos?
A continuació esmentaré els meus punts més forts i els més dèbils, els quals voldré modelar i millorar per arribar a ser una bona mestra i poder treure tot el meu potencial.
Els meus punts forts i els més dèbils vindrien a ser els
següents:
- Soc una persona amable,
carinyosa, atempta i tolerant, m’agrada treballar en grup i penso que tinc
qualitats per a saber escoltar als demés i no voler imposar les meves idees i
ideals per damunt de les de la resta.
-
M’agrada
moltíssim aprendre coses noves, per lo qual penso que no em costaria massa
canviar per innovar a l’escolta; encara que potser sí hem costaria més canviar
actituds i maneres de fer ; però sé que posaria tota la meva empenta en
intentar-ho sí és que cal fer-ho per millorar la vida dintre de l’escola i per
afavorir als nens.
-
Sé
que m’agradarà seguir aprenent i seguir formant-me.
-
Som
una persona molt pacient i tranquil.la; per a enfadar-me o exaltar-me he d’estar
molt nerviosa i m’han de ferir molt; a més sé perdonar amb molta facilitat.
-
Soc
flexible, col·laboradora i mica competitiva, encara que m’agrada veure i sentir
que vaig endavant amb les meves competències com a alumne(en aquest cas) i com
a persona (en general), em sento orgullosa quan aconsegueixo els meus
objectius, i molt més quan els supero; però també m’agrada saber que les
persones que m’envolten també es senten realitzades i aconsegueixen els seus
objectius.
-
Soc
una persona reflexiva, que pensa en les seves actuacions i intenta mesurar les
seves paraules, encara que també som bastant “metepatas”, i de vegades parlo de
coses que sento i me n’adono que potser no hauria d’haver dit o fet. Soc una
mica impulsiva i això m’ha dut a sofrir en molts moments.
-
Soc
poc organitzada i sol deixar a fer les coses per a l’últim moment. Això és
degut a que m’encanta viure el moment i molt sovint canvio els meus plans per
altres que sorgeixen al moment. Hi ha moments en els quals això podria
valorar-se com a qualitat, però d’altres (i no pocs) això passa de ser una
virtut a ser un defecte, ja que hi haurà molts moments en els quals s’han de
marcar unes pautes i unes rutines i no és bo canviar-les.
-
Un
altre defecte és que m’avorreixo fàcilment de les coses que són i succeeixen
sempre de la mateixa manera, per això penso que m’agrada tant viure el moment i
deixar-me emportar, soc poc organitzada i poc meticulosa. Soc ordenada però no em
molesta massa el desordre. En aquest
punt moltes persones podrien pensar que potser m’avorriré a l’escola perquè hi
ha molts moments que són rutinaris i que es “repeteixen” cada dia; però he
estat treballant a una escoleta durant un any i vos puc assegurar que mai he
sentit aquest “avorriment”, ja que encara que es facin les mateixes rutines i
es cantin de vegades les mateixes cançons, cada dia era novedós i diferent
dintre la meva aula. Cap persona és igual un dia i un altre. A més de les persones
mai m’avorreixo.
-
Som
una persona molt social i comunicativa, expressiva i una mica còmica. M’agrada
fer les coses amb alegria i bon humor, fins i tot les coses sèries de la vida
me les sol prendre de manera positiva i alegre.
-
Soc
una mica despistada i al deixar-lo tot per al darrer moment , de vegades em retràs
a l’hora de citar o arribar als llocs; encara que no ho faig quan es tracta de
coses molt importants i sèries.
-
Penso
que em costa prendre decisions, dubto molt de quasi tot i no sé per on
encaminar-me, per això sol demanar consells, encara que després acabo fent el que
a mi em sembla millor (encara que la decisió la prengui al darrer moment).
- Penso que sé enfrontar-me a les
meves pors i intento posar-los remei; documentant-me sobre allò que no sé i de
quina manera fer-ho.
è Tot això explicat aquí té a veure
amb la meva personalitat, les meves actituds a la vida i les meves aptituds en
quant a la meva, espero, futura professió. Les meves creences, els meus valors
i les meves actituds i maneres de fer ajudaran o no la meva feina docent,
ajudant o no, d’aquesta manera, a que els infants adquireixin els aprenentatges
d’una manera òptima. I jo em segueixo preguntant: Seré una bona mestra? Sabré
enfrontar-me als reptes educatius?
* Sabré captar l’atenció i sabre comunicar-me assertivament amb les famílies dels meus alumnes?
* Sabré extreure recursos pedagògics i canviar-los, si calés fer-ho?
* Sabré documentar?
* Sabré cercar les millors vies d’actuació segons les diferències i necessitats de cada nen de la meva aula?
* Sabré atendre les seves inquietuds i interessos?
* Sabré ajudar-los, guiar-los i orientar-los cap a l’autoaprenentatge?
* Sabré programar i modelar les activitats, orientant-les cap als interessos dels nens?
* Sabré col·laborar i demanar ajuda i donar-la quan calgui?
* Seré capaç d’abandonar els meus ideals i creences si veig que és lo millor per als nanos?
...molts dubtes segueix tenint, i molt
més tindré quan estigui a l’escola..., podré resoldre tots aquests
dubtes?...ESPERO QUE SÍ.
No hay comentarios:
Publicar un comentario