miércoles, 9 de mayo de 2012

El meu contracte d'aprenentatge


Desprès d’haver fet una valoració sobre les competències adquirides i de les que em faltarien per adquirir per arribar a ser una bona professional del món educatiu, faré un llistat d’aquells possibles objectius que em vull proposar complir, aquells que penso hauria de treballar-me per aconseguir millorar com a persona i arribar a ser la mestra que m’agradaria ser. 


1.       Organitzar les idees per poder-les posar a la pràctica de manera òptima.

2.      Marcar-me un temps per fer les coses, ser més previsora i actuar segons aquestes previsions i hipòtesi.

3.      Establir vincles amb les teories que sustenten les activitats d’aprenentatge.

4.      Establir controls periòdics de competències i prendre decisions de progressió. 

5.      Sentir-me més segura amb mi mateixa i no tenir por a enfrontar-me als possibles conflictes, procurant trobar la millor via d’acció possible.

6.      Atendre les necessitats dels meus alumnes i el que és més difícil encara, saber identificar-les i actuar amb conseqüència.

7.      Aprendre més sobre noves tecnologies i aprofundir en aquests tipus de coneixement, que tan malament se’m donen.

8.     Cercar vies per a la innovació, obrir-me a nous projectes de millora i posar-los en pràctica sense por ni prejudicis.   

9.    Confeccionar un bon programa per duraa terme durant el curs, que tingui en compte tots els processos a seguir: observació directa, anàlisi i reflexió de les activitats, diversificar tasques segons les necessitats de cada alumne i fer una avaluació en espiral (durant i desprès del procés d'ensenyament-aprenentatge).


Penso que tots aquests aspectes no son més que meres suposicions ja que fins el moment que estigui treballant de debò no podré ser conscient realment de les meves mancances envers la meva tasca docent.

A continuació esmentaré els meus punts més forts i els més dèbils, els quals voldré modelar i millorar per arribar a ser una bona mestra i poder treure tot el meu potencial.

Els meus punts forts i els més dèbils vindrien a ser els següents:

-       Soc una persona amable, carinyosa, atempta i tolerant, m’agrada treballar en grup i penso que tinc qualitats per a saber escoltar als demés i no voler imposar les meves idees i ideals per damunt de les de la resta.

-       M’agrada moltíssim aprendre coses noves, per lo qual penso que no em costaria massa canviar per innovar a l’escolta; encara que potser sí hem costaria més canviar actituds i maneres de fer ; però sé que posaria tota la meva empenta en intentar-ho sí és que cal fer-ho per millorar la vida dintre de l’escola i per afavorir als nens.

-       Sé que m’agradarà seguir aprenent i seguir formant-me.

-       Som una persona molt pacient i tranquil.la; per a enfadar-me o exaltar-me he d’estar molt nerviosa i m’han de ferir molt; a més sé perdonar amb molta facilitat.

-       Soc flexible, col·laboradora i mica competitiva, encara que m’agrada veure i sentir que vaig endavant amb les meves competències com a alumne(en aquest cas) i com a persona (en general), em sento orgullosa quan aconsegueixo els meus objectius, i molt més quan els supero; però també m’agrada saber que les persones que m’envolten també es senten realitzades i aconsegueixen els seus objectius.

-       Soc una persona reflexiva, que pensa en les seves actuacions i intenta mesurar les seves paraules, encara que també som bastant “metepatas”, i de vegades parlo de coses que sento i me n’adono que potser no hauria d’haver dit o fet. Soc una mica impulsiva i això m’ha dut a sofrir en molts moments.

-       Soc poc organitzada i sol deixar a fer les coses per a l’últim moment. Això és degut a que m’encanta viure el moment i molt sovint canvio els meus plans per altres que sorgeixen al moment. Hi ha moments en els quals això podria valorar-se com a qualitat, però d’altres (i no pocs) això passa de ser una virtut a ser un defecte, ja que hi haurà molts moments en els quals s’han de marcar unes pautes i unes rutines i no és bo canviar-les.

-       Un altre defecte és que m’avorreixo fàcilment de les coses que són i succeeixen sempre de la mateixa manera, per això penso que m’agrada tant viure el moment i deixar-me emportar, soc poc organitzada i poc meticulosa. Soc ordenada però no em molesta massa el desordre.  En aquest punt moltes persones podrien pensar que potser m’avorriré a l’escola perquè hi ha molts moments que són rutinaris i que es “repeteixen” cada dia; però he estat treballant a una escoleta durant un any i vos puc assegurar que mai he sentit aquest “avorriment”, ja que encara que es facin les mateixes rutines i es cantin de vegades les mateixes cançons, cada dia era novedós i diferent dintre la meva aula. Cap persona és igual un dia i un altre. A més de les persones mai m’avorreixo.

-       Som una persona molt social i comunicativa, expressiva i una mica còmica. M’agrada fer les coses amb alegria i bon humor, fins i tot les coses sèries de la vida me les sol prendre de manera positiva i alegre.

-       Soc una mica despistada i al deixar-lo tot per al darrer moment , de vegades em retràs a l’hora de citar o arribar als llocs; encara que no ho faig quan es tracta de coses molt importants i sèries.

-       Penso que em costa prendre decisions, dubto molt de quasi tot i no sé per on encaminar-me, per això sol demanar consells, encara que després acabo fent el que a mi em sembla millor (encara que la decisió la prengui al darrer moment).

-       Penso que sé enfrontar-me a les meves pors i intento posar-los remei; documentant-me sobre allò que no sé i de quina manera fer-ho.
 

è Tot això explicat aquí té a veure amb la meva personalitat, les meves actituds a la vida i les meves aptituds en quant a la meva, espero, futura professió. Les meves creences, els meus valors i les meves actituds i maneres de fer ajudaran o no la meva feina docent, ajudant o no, d’aquesta manera, a que els infants adquireixin els aprenentatges d’una manera òptima. I jo em segueixo preguntant: Seré una bona mestra? Sabré enfrontar-me als reptes educatius?

* Sabré captar l’atenció i sabre comunicar-me assertivament amb les famílies dels meus alumnes?
* Sabré extreure recursos pedagògics i canviar-los, si calés fer-ho?
* Sabré documentar?
* Sabré cercar les millors vies d’actuació segons les diferències i necessitats de cada nen de la meva aula?
* Sabré atendre les seves inquietuds i interessos?
* Sabré ajudar-los, guiar-los i orientar-los cap a l’autoaprenentatge?
* Sabré programar i modelar les activitats, orientant-les cap als interessos dels nens?
* Sabré col·laborar i demanar ajuda i donar-la quan calgui?
* Seré capaç d’abandonar els meus ideals i creences si veig que és lo millor per als nanos?
...molts dubtes segueix tenint, i molt més tindré quan estigui a l’escola..., podré resoldre tots aquests dubtes?...ESPERO QUE SÍ.

No hay comentarios:

Publicar un comentario