miércoles, 2 de mayo de 2012

Les meves pors...


Les  10 possibles preguntes per fer-me una entrevista a mi mateixa; per tal de reflexionar i descobrir quines són les pors, dubtes, inquietuds... que tinc en relació a la professió docent:

1.Quina és la qualitat, per ser una bona mestra, més difícil d’aconseguir per a tu?
2.Trobes que series capaç d’aconseguir-la? Cóm?
3.Què és allò que més et preocupa o més por et fa de ser mestra? Quines?
4.Penses que tens bones qualitats per ser mestra?
5.  Has tingut relació directa amb infants petits? Per què? Quina funció tenies? T’agradava passar temps amb ell/a?
6. Has treballat alguna vegada amb infants? Quan? Cóm? Quina era la teva funció? Què era el que més t’agradava? I el que menys? Per què?
7. Si la resposta es sí: Quins aspectes d’aquesta relació amb els infants trobares més dificultosa per a tu? Justifica. Trobes que avui en dia tindries els mateixos problemes? Justifica la teva resposta.
8.T’és fàcil demanar ajuda quan no saps resoldre qualque problema? I consells?
9.Necessites d’alguna persona per resoldre els teus conflictes? De quina manera els sols resoldre? Per què?
10. T’agrada treballar en grup? Justifica la teva resposta.


  
1.Quina és la qualitat, per ser una bona mestra, més difícil d’aconseguir per a tu?

Per a mi la qualitat que més m’he de treballar per intentar aconseguir és la de l’ordre, la coordinació, el ser estructurada, puntual i ordenar els meus pensaments abans de posar-los en pràctica. És a dir programar-me les tasques a realitzar abans de que arribi el moment de fer-les i així poder dur-les més per mà i no realitzar-les de manera mig espontània. Tot i que al final sempre em surt bé, això és un defecte que m’estic treballant poc a poc.

També he de millorar la meva capacitat d’anàlisi i de reflexió per tal d’avaluar-me i poder cercar millors estratègies d’actuació i adonar-me de quines son les meves creences conscients i inconscients envers l’educació.

2.Trobes que series capaç d’aconseguir-la? Cóm?

Sí. Mitjançant la síntesis i l’organització, no oblidant-me de fer allò que he de fer i cercar els moments més adequats per a fer-lo, donant-me el temps necessari per finalitzar les tasques.

3.Què és allò que més et preocupa o més por et fa de ser mestra?

Una de les coses que més m’inquieten és el que pugui arribar un moment en el que em cansi, m’agobii de fer “sempre el mateix”, de caure en la rutina i deixar de sentir el goix cap a la meva professió, això que m’aporta  la motivació suficient, i que un dia va fer que em posés a estudiar una carrera i així arribar a ser mestre.

Un altre por que tinc és, com quasi tothom al principi, si seré bona mestra, si compliré tots o la majoria de requisits que penso que ha de tenir un bon mestre, si els infants aprendran tot allò que jo he de procurar ensenyar-los i sí ho sabré fer de manera constructiva i significativa per a ells; cercant diferents estratègies i motivant-los a aprendre per ells mateixos, a resoldre els seus propis dubtes, dilemes i conflictes.

I per últim a vegades penso en la dificultat afegida de les relacions que hem d’establir amb les famílies; em plantejo dubtes com per exemple si els hi cauré bé, si seran empàtics i tolerants amb la meva tasca, si seran raonables, si trobaré les millors estratègies i moments per a establir bones comunicacions i feedback, si estaré a l’altura per educar als seus fills i si estaran dispostos a col·laborar amb l’escola, entre altres molts dubtes que això em comporta.

a) Què pots fer per resoldre la resta de preguntes?

      Respondre a totes les preguntes i mitjançant la reflexió procurar trobar el millor dels camins per superar les pors i tenir el coratge d’afrontar-me a les mateixes, cercant les vies per resoldre-les de la millor manera possible.




No hay comentarios:

Publicar un comentario