Com a
reflexió final diré que penso que he après a ser més conscient de les meves
necessitats, dels meus punts forts i febles en quant a la incorporació de la teoria
i l’adquisició, mitjançant les comparacions i les reflexions de les meves
companyes que feien practiques, d’hàbits i programes d’actuacions. He après què
cal per dur a terme un bon projecte de millora i sé què vol dir innovar i
millorar en educació. L’única cosa que he trobat a faltar ha estat la relació
directa entre els aspectes de fonamentació teòrica i la part pràctica.
L’haver fet les practiques fa tant de temps em dona l’oportunitat
de veure les coses amb una distancia, lo qual per una banda penso que té alguna
cosa de positiva, però també d’altres negatives. Els aspectes positius són que
pots reflexionar en fred, amb distanciament, en l’experiència rebuda en el
temps i amb la teoria estudiada a la carrera, malgrat això, el tenir aquesta
distància entre la teoria, l’anàlisi de la pràctica sense fer-les al mateix temps,
fa que no sigui real. Amb això vull dir que la realitat a les escoles es que
hem de fer reflexions i anàlisi in situ, o al manco al mateix dia o setmana, i
no al llarg del temps.
Concloent la reflexió diré que ha estat molt estimulant el
treballar els aspectes teòrics que hem aprés al llarg d’aquests tres anys amb
la pràctica, encara que hagi estat sentint i analitzant els reculls d’experiències
de les companyes i no els meus propis.
No hay comentarios:
Publicar un comentario