lunes, 11 de junio de 2012

Reflexió final sobre el meu procés d’aprenentatge

Com a reflexió final diré que penso que he après a ser més conscient de les meves necessitats, dels meus punts forts i febles en quant a la incorporació de la teoria i l’adquisició, mitjançant les comparacions i les reflexions de les meves companyes que feien practiques, d’hàbits i programes d’actuacions. He après què cal per dur a terme un bon projecte de millora i sé què vol dir innovar i millorar en educació. L’única cosa que he trobat a faltar ha estat la relació directa entre els aspectes de fonamentació teòrica i la part pràctica.
L’haver fet les practiques fa tant de temps em dona l’oportunitat de veure les coses amb una distancia, lo qual per una banda penso que té alguna cosa de positiva, però també d’altres negatives. Els aspectes positius són que pots reflexionar en fred, amb distanciament, en l’experiència rebuda en el temps i amb la teoria estudiada a la carrera, malgrat això, el tenir aquesta distància entre la teoria, l’anàlisi de la pràctica sense fer-les al mateix temps, fa que no sigui real. Amb això vull dir que la realitat a les escoles es que hem de fer reflexions i anàlisi in situ, o al manco al mateix dia o setmana, i no al llarg del temps.
Concloent la reflexió diré que ha estat molt estimulant el treballar els aspectes teòrics que hem aprés al llarg d’aquests tres anys amb la pràctica, encara que hagi estat sentint i analitzant els reculls d’experiències de les companyes i no els meus propis.

No hay comentarios:

Publicar un comentario